FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
REGULAMIN Formacji GPW w terenie

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.formacjagpw.fora.pl Strona Główna :: Regulamin
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tin




Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:01, 14 Wrz 2009    Temat postu: REGULAMIN Formacji GPW w terenie

REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY W FORMACJI GPW

1. Wstęp

2. Zasady Nadrzędne

3. Bezpieczeństwo - Zasady

4. Repliki i Amunicja - Zasady Ogólne

5. Pirotechnika - Zasady

6. Gra - Zasady

7. Zachowanie trupów - Zasady




1. Wstęp

Airsoft (zwany również ASG) jest sportem, i jak każdy sport, musi mieć jasno określone reguły.

Ze względu na swoją specyfikę, (min. brak wyraźnych śladów trafienia, ryzyko uszkodzeń ciała) wymaga od uczestników honorowego zachowania, bezwzględnej uczciwości i żelaznego przestrzegania zasad.

2. Zasady Nadrzędne

Mottem przewodnim jest:

NAJPIERW MYŚL - POTEM STRZELAJ.

Żadne zasady nie zastąpią używania mózgu. Pamiętaj, Airsoft to sport ekstremalny. Swoją bezmyślnością możesz zrobić dużą krzywdę innym.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo, graczy oraz ciebie.

Najważniejszą zasadą jest:

NIGDY NIE ZDEJMUJ OCHRONY OCZU NA TERENIE GRY.

Zasada ta dotyczy wszystkich osób przebywających na terenie gry podczas jej trwania.

Zarówno graczy, jak i osoby towarzyszące, np. fotograficy, koordynatorzy, reporterzy itd.

W przypadku zauważenia na terenie gry osób cywilnych bez ochrony oczu lub spoza środowiska ASG (spacerowicze, grzybiarze itp), gra zostaje zamrożona do momentu opuszczenia przez nie terenu.

3. Bezpieczeństwo - Zasady

3.1 Twoja ochrona oczu musi dobrze zasłaniać oczy, pewnie się trzymać, i wytrzymywać strzał o sile minimum 500FPS z przyłożenia.

Jeśli nie jesteś pewien czy twoja ochrona oczu się nadaje, poproś przed grą doświadczonego gracza o sprawdzenie.

3.2 Możesz zostać poproszony o pokazanie swojej ochrony oczu przez innych graczy. Jeśli odmówisz, lub jeśli ochrona oczu okaże się niewystarczająca, lub zostanie uszkodzona przez kulki, nie możesz brać udziału w grze.

Rykoszet też ma dużą moc, a oko to tylko kawałek galaretki. Miały miejsce wypadki po których w szpitalu lądowali ludzie, którzy dostali w oko rykoszetem.

Dlatego:

3.3 Nie strzelaj, nie ustawiaj hop-up'u, nie „sprawdzaj” swojej repliki poza terenem gry, w pobliżu samochodów, lub osób bez osłony oczu.

Możesz to zrobić po wejściu na teren gry.


Bezpieczeństwo - Dobre Rady

Palec kładź na spuście dopiero gdy zamierzasz strzelać. We wszystkich innych okolicznościach trzymaj palec na osłonie spustu. Po więcej informacji wpisz w Google "trigger discipline".

Jeśli używasz okularów, kup takie które które zasłaniają oczy nie tylko z przodu, ale również z boku, od dołu i od góry.

Zdarzały się obrażenia powstałe na skutek przedostania się kulki pod/obok szybki okularów.

4. Repliki i Amunicja - Zasady

4.1 Maksymalna moc repliki podczas gry to 600 fps. W budynkach max.400fps dla graczy z doświadczeniem min.1 rok oraz 350 fps dla pozostałych.

4.2 Nie wolno korzystać z kulek metalowych, metalizowanych oraz o wadze powyżej 0,36 grama, oraz kulek BBB Max 0.27g firmy Bioval.

4.3 Na dystansach bliskich nie strzelamy z replik, których prędkość wylotowa na kulkach 0.20 wynosi 440-450 fps'ów.

Trafienie można równie dobrze zasygnalizować, mówiąc danej osobie "Dostałeś". W miarę możliwości, należy strzelać w tułów.

Repliki i Amunicja - Zasady dla graczy z podkręconymi replikami (powyżej 350fps)

4.4 Jeżeli masz replikę z mocą powyżej 350fps, używaj jej ze szczególną rozwagą.

4.5 Jeżeli twoja replika ma powyżej 450fps, staraj się strzelać tylko ogniem pojedynczym, tylko na duże odległości.

Repliki i Amunicja - Dobre Rady

Jeżeli zbyt blisko ciebie pojawi się gracz, wycofaj się, użyj dodatkowej (słabszej) broni jeśli ją posiadasz. W ostateczności - daj się zastrzelić.

Strzelaj strzałami pojedynczymi zamiast serią. Poćwiczysz celność. Strzelanie serią ma sens dopiero, gdy cel znajduje się na granicy zasięgu i nasze kulki docierają tam lobem, czyli lecą „po łuku”.

5. Pirotechnika - Zasady

Granaty

Domyślnie uznaje się że na strzelankach nie używamy granatów chyba że organizator zadecyduje inaczej. W takim przypadku organizator strzelanki zobowiązany jest do poinformowania na forum w dziale Zapowiedzi o tym fakcie oraz podaniu jakich petard można używać podczas zabawy. Spis dopuszczalnych petard poniżej.

5.1 Granaty mogą być wykonane tylko na bazie petard K206 (teren otwarty) i K204 (budynki). Można też używać granatów „Granat rozpryskowy GR-2”

5.2 Rzut należy zasygnalizować krzykiem „Granat!”.

5.3 Jedyne petardy dopuszczane do samodzielnej produkcji granatów ASG to:

- do budynków max K0204 (Tropic) (SuperPower)

- do lasu max K0206 (Tropic) (SuperPower)

Jednocześnie przypominamy że zakazane jest używanie petard SP1001 "korsarek" do produkcji granatów ASG z tego powodu, że ostatnio zrobiły się jeszcze silniejsze przez co zagrażają zdrowiu "maniakom ASG".

Inne artykuły pirotechniczne

5.4 Pozostałe środki piro można stosować tylko za zgodą organizatorów. Można ją otrzymać przed grą. Może być konieczny będzie egzemplarz testowy.

5.5 Na zarośniętych miejscówkach nie wolno używać pirotechniki podczas trwania suchych dni, gdy można spowodować pożar. Zazwyczaj jest to ustalane przed grą, na forum lub na miejscu.

6. Gra - Zasady

6.1 Osoba trafiona wraca na respa - po szczegóły jak to robić poprawnie zajrzyj do „zasady zachowania trupów.”

6.2 Terminatorstwo, czyli nagminne, rozmyślne nie przyznawanie się do trafień będzie surowo karane.

Wszelkie spory dotyczące terminatorstwa rozwiązujemy na miejscu. Jeżeli jesteś przekonany że ktoś terminatoruje, wyjaśnij to z nim od razu.

Nie bój się konfrontacji z terminatorem, inni gracze wstawią się za tobą. Pamiętaj jednak, że czasami można kulki nie poczuć/nie usłyszeć.

6.3 Nie obrażaj, nie przezywaj innych graczy.

6.4 Trafienie w broń eliminuje broń. Możesz wtedy sięgnąć po drugą (np pistolet). Jeżeli nie masz broni zapasowej/ bocznej trafienie w broń podstawową traktowanie jest jak trafienie w ciało.

6.5 Osoba którą trafiłeś ma prawo znać twój nick.

6.6 Osoba którą trafiłeś ma prawo obejrzeć/przestrzelić twoją replikę jeśli o to poprosi.

ZABRANIA SIĘ STRZELANIA "Na oślep" - czyli nie można strzelać wychylając tylko broń. Musisz wiedzieć i widzieć gdzie strzelasz. Karane jest to bardzo rygorystycznie do wykluczenia z formacji włącznie.

Gra - Dobre Rady
Jeśli wydaje ci się że dostałeś, ale nie jesteś pewny, nie zastanawiaj się zbyt długo. Czasami lepiej nie mieć pewności i zejść z pola niż zostać posądzony o terminatorstwo.

Czasami nie widać, kto strzelał i z jakiego miejsca. Jeśli granat wybuchnie obok ciebie to przyznaj się, mimo iż nie poczułeś kulki. Mogły odbić się od część munduru lub oporządzenia.

Nie każdy strzał musi być celny. Krzycząc i wyzywają innych graczy psujesz zabawę. Zwracaj uwagę osobie trafionej tylko gdy masz 100% że dostała.
Pamiętaj, że osoba ubrana grubiej, w kamizelce itp może nie poczuć trafienia, szczególnie gdy się porusza. Jeśli ktoś dalej się nie przyznaje zwróć mu uwagę w przerwie, pod koniec gry lub w innej dogodnej sytuacji. Zawsze, jeśli taka opcja istnieje, możesz zwrócić się do organizatora.

Nie celuj specjalnie w głowę.

Jeśli zostałeś trafiony w głowę pamiętaj, że nie zawsze ktoś chciał w nią trafić, może była to jedyna część ciała, którą wystawiałeś.

Walka na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Dobre Rady

W scenariuszach, które odbywają się w budynkach lub w ciemności, postrzał w głowę jest zdecydowanie łatwiejszy. Dla własnego bezpieczeństwa noś wtedy ochronę twarzy. W budynkach czasami postrzał w głowę jest nieuchronny - nie miej wtedy pretensji, że skoro tylko ją było widać pojawiającą się (np na schodach), to w nią dostałeś.

W sytuacji, gdy możesz kogoś trafić z bardzo bliska bez wystawiania się na ryzyko trafienia (np, ktoś stoi do ciebie plecami lub cię nie widzi), zamiast strzelać powiedz „dostałeś”. Oszczędzisz mu bólu a sam nie zdradzisz swojej pozycji.

Jeśli musisz, lub powiedzenie komuś że dostał jest niemożliwe, strzel jedną kulką w korpus (najlepiej w kamizelkę lub inną część oporządzenia).


Staraj się nie strzelać serią. Jedna - trzy kulki działają tak samo. Jeśli już musisz strzelać serią (np. do biegnącego celu) staraj się trafiać w korpus lub nogę unikając strzałów w górną część ciała.


Rozgrywki nocne - Zasady

6.8 Podczas gier nocnych wszędzie obowiązują „zasady walki na bliskich odległościach i w budynkach” i są rygorystycznie przestrzegane.

6.9 Strzelać wolno wyłącznie ogniem pojedynczym.

6.10 Rolę czerwonej szmaty u „trupów” spełnia czerwona lampka umieszczona w widocznym miejscu.

Dobrze w tej roli spisują się lampki rowerowe.


7. Zachowanie trupów - Zasady

Jeśli gracz został trafiony:

7.1 Krzyczy "dostałem!".

7.2 Wyciąga czerwony materiał i umieszcza go w widocznym miejscu.

7.3 Schodzi na respawn w sposób nie kolidujący z grą pozostałych graczy, najprostszą drogą.

Nie wolno wędrować, ani tym bardziej „zwiedzać”. Zwiedzanie, czyli sprawdzanie pozycji przeciwnika, będzie stanowczo karane.

7.4 „Trup” nie ma prawa rozmawiać z „żywymi” graczami żadnej z drużyn, dopóki nie dotrze na respa.

Jeśli „Trup” złamie milczenie, osoba do której się odezwał zostaje trupem i też wraca na respa.

Zachowanie trupów - Dobre Rady

Jeśli mimo przyznania się do trafienia nadal zaliczasz kulki, nie obrażaj strzelającego. Mógł cię nie usłyszeć lub nie zauważyć.

Mógł też strzelać do graczy znajdujących się obok ciebie.

Jeśli zaraz tobą są inni gracze, padnij na ziemię lub oddal się jak najszybciej. Nie bądź „żywą tarczą”.


Jeśli twoja „szmata” jest mało widoczna lub umieszczona w słabo widocznym miejscu, nie krzycz na '”żywych” graczy gdy cię ostrzelają. Mają prawo wziąć cię za żywego, nawet jeśli nonszalancko spacerujesz drogą na respa.

Pozostałe Dobre Rady

Kup sobie name-tag, czyli plakietkę/naszywkę, z ksywą pod którą jesteś znany w środowisku ASG. Nie bądź anonimowy. Z czasem mogą stać się obowiązkowe, ze względu na coraz częstsze wypadki oraz malejącą liczbę darmowych miejscówek.

Nie obrażaj innych graczy. Kwasy się zdarzają, emocje uderzają do głowy, trafienie boli, ale nie pozwól by emocje zepsuły grę tobie i innym.

Udając się na grę nie noś repliki na wierzchu. Nieś ją np. w torbie, by nie budzić niepotrzebnej sensacji.

Nie strzelaj w szyby, lampy, itd. Wandalizm jest absolutnie zakazany.

Pomijając względy bezpieczeństwa, wszyscy powinniśmy pracować na pozytywny odbiór Airsoftu, a wandalizm w tym nie pomaga. Pamiętaj że absolutna większość miejscówek wbrew pozorom ma właściciela.

Jednym z celów forum jest promowanie pozytywnego wizerunku naszego sportu. Osoby z premedytacją działające na szkodę wizerunku forum lub Airsoftu będą uznawane za sabotażystów i permanentnie usuwane ze środowiska.

Po prostu nie pozwolimy takim osobom niszczyć naszego sportu.

W wielu krajach politykierzy próbują zbijać polityczny kapitał robiąc nagonki na Airsoft, a środki masowego przekazu chętnie im w tym pomagają, bo sianie paniki i histerii zwiększa oglądalność.

Zakazali go w Niemczech, w Holandii, prawie udało im się w UK, Próbują w Portugalii. Pewnego dnia na pewno spróbują w Polsce, dlatego obowiązkiem każdego odpowiedzialnego gracza jest budowanie pozytywnego wizerunku Airsoftu, który zaprocentuje w przyszłości


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tin dnia Pon 19:47, 14 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.formacjagpw.fora.pl Strona Główna :: Regulamin Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     www.formacjagpw.fora.pl: Formacja GPW     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin